Brev:
Overgangen til mad
21. august 2018
Alder:
4 mdr.
Overgangen til mad
Kære Helen.
Tak for en super god brevkasse og et godt svar på mit tidligere spørgsmål vedr. søvn.
Vi er på baggrund af dit seneste svar vedr bedre søvn gået i gang med at give vores datter, Emilia, som nu er 20 uger, en smule grød. Hun er helt vild med det og forstår allerede at åbne munden og synke grøden.
Men jeg er virkelig i tvivl om hvor hurtigt vi kan gå frem. Jeg har læst Sundhedsstyrelsens bog men synes ikke den svarer på mine spørgsmål. Jeg synes det er svært da hun udelukkende får flaske og jeg ikke ammer. Hvornår erstattes en flaske fx af et regulært grødmåltid?
Pt giver vi hende en lille smule grød efter formiddagsluren. Indtil videre har Emilia fået hirse eller majsgrød med en lille smule hjemmelavet sveske- eller pære/æblemos. Jeg giver hende som sagt ikke meget - mellem 5-10 skefulde - men hun kunne godt fortsætte. Åbner munden og læner sig fortsat frem mod skålen. Efter grøden får hun en flaske som hun kun spiser ca 100 ml af. Hendes andre måltider er stadig udelukkende mme.
Er det muligt at give nogenlunde retningslinjer for hvordan introduktionen af grød frem til hun bliver seks måneder kunne se ud? Dvs frem til hun ikke får mme som primære måltid mere.
På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen
Emilias mor